Album Title: Haydn: The Seven Last Words of Our Saviour on the Cross
(Die Sieben letzten Worte unseres Erlösers am Kreuze), for orchestra, Hob.XX:1A Composer: Franz Joseph Haydn (1732-1809)
Lyricist: Walter Jens (Read By Narrator) Conductor: Alan Buribayev Orchestra: Bayerische Kammerphilharmonie (Bavarian Chamber Orchestra)
Audio CD (April 1, 2005) Format: CD, Album SPAR Code: DDD Country: Germany Label: K&K Verlagsanstalt Copyright: (C) 2005 K&K Verlagsanstalt ℗ 2006 J.S.Kindler and A.O.Grimminger Total Length: 1:10:11 Period: Classical (1750-1830) Genres: Classical Music, Non-Music Style: Orchestral, Religious, Spoken Word, Classical
Notes The Orchestra Version With Lyrics By Prof. Walter Jens. Live Recording: Basilica Of Maulbronn Abbey (Germany), June 10, 2004. A concert recording from the church of the UNESCO World Heritage Site Maulbronn Monastery
1. L'Introduzione: Maestoso ed Adagio 5:36
2. Das Erste Wort (The First Word): Pater dimitte illis; non enim sicunt quid faciunt 3:07
3. Sonata Ⅰ: Pater, dimitte illis, non enim sciunt, quid faciunt - Largo 5:47
4. Das Zweite Wort (The Second Word): Hodie mecum eris in paradiso 3:02
5. Sonata Ⅱ: Amen dico tibi: Hodie mecum eris in paradiso - Grave e cantabile 4:55
6. Das Dritte Wort (The Third Word): Muilier ecce filius tuus 2:30
7. Sonata Ⅲ: Mulier, ecce filius tuus, et tu, ecce mater tua! - Grave 6:55
8. Das Vierte Wort (The Fourth Word): Deus meus, ut quid dereliquistime 2:13
9. Sonata Ⅳ: Eli, Eli, lama asabthani? - Largo 6:34
10. Das Fünfte Wort (The Fifth Word): Sitio 3:07
11. Sonata Ⅴ: Sitio - Adagio 6:02
12. Das Sechste Wort (The Sixth Word): Consummatum est 3:02
13. Sonata Ⅵ: Consummatum est! - Lento 6:05
14. Das Siebte Wort (The Seventh Word): Pater in manus tuas comendo spiritum meum 3:07
15. Sonata Ⅶ: Pater! In manus tuas commendo spiritum meum - Largo 5:35
16. Il Terremoto - Presto con tutta la forza (Das Erdbeben/The Earthquake) 2:38
음반 정보
하이든: 십자가 위의 일곱 말씀
1785년 카디즈 교회에서 고난주간을 위한 작품을 작곡해달라는 의뢰를 받아 작곡한 것으로 큰 규모의 오케스트라를 위한 편성이다. 장중하고 장엄한 서곡은 너무나 유명하고 웅장하면서도 격정적인 중곡 ‘지진’ 등 최고의 종교곡로 손 꼽힌다. 하이든은 이 작품이 초연된 후 15년 뒤에 연주 당시의 상황을 묘사하였는데 당시의 분위기와 음악이 모두 생생히 느껴지는 듯 하다. ‘모든 벽과 창문, 기둥은 어둠으로 덮였다. 가운데의 작은 촛불의 불빛만이 작은 그림자를 드리우면 그때서곡이 시작 된다…’ |