클래식

비발디 조화의 영감 Op.3 No.2 RV 578 | Baroque

리차드 강 2015. 2. 13. 07:10

L‘estro Armonico Op.3, No.2 RV 578 G minor

비발디 조화의 영감 Op.3 No.2 RV 578

Vivaldi, Antonio 1878-1741

2악장 Allegro

Fabio Biondi violin, director

Isabella Longo violin / Enrico Casazza violin
Raffaello Negri violin / Maurizio Naddeo cello / EUROPA GALANTE

 

비발디는 협주곡의 형태 즉,빠름,느림,빠름의 3악장으로 이루어지는 구성을 확립했다. 제3번 “화성의 영감” (또는 ‘조화의 영감’이라고도 불림) 이라는 제목의 협주곡집은 비발디의 걸작 중에 하나로 꼽히며, 바하나 헨델 등의 창작에 커다란 지주가 된 작품으로서12곡으로 이루어졌고, 각각 다른 독주악기와 관현악이 합주의 형식을 취하고 있다.

 

비발디의 조화의 영감(L"estro armonico)

1711년 출판되었는데 에스트로(estro)는 inspiration(발상,창의, 영감)의 뜻이고, 아르모니코(armonico)는 조화의, 음악의 이런 뜻이 있다고 합니다. 그래서 전통에서의 속박을 탈피하여 창조력의 자유로운 발상을 주장한 것이라고 합니다.

어떤 곳에는 조화의 기쁨이라고도 번역하는데 이런 음악의 형태가 합주협주곡이니 합주단과 솔로 현악기(한대 또는 여러대)와의 상호연주를 통해서 조화를 이뤄나가는 과정에서 비발디가 기쁨을 가졌으리라고 생각하면 좋은 번역이라고 생각됩니다.

총 12곡으로 이뤄지는데 비발디가 일했던 베네치아 피에타 음악원의 여학생들을 위해 작곡했던 것 중에서 비발디가 좋은 곡을 선곡한 것으로 알려져 있습니다.

바하가 이 합주 협주곡에 많은 영향을 받아 오르간과 클라비아용으로 편곡했다고 합니다. 

 

L‘estro Armonico Op.3, No.2 RV 578 G minor

제2 콘체르토 G단조는 완만한 서주로 시작되며 이것은 엄숙한 분위기를 노출 시킴으로써 교향음악을 위해 쓰여진 작품이라는 것을 상징하고 있다. 이어지는 알레그레토의 투티 테마는 16분 음표의 진행을 기본으로 하고 있으며 점차 분위기는 고조되어 간다. 솔로 바이올린 패시지 또한 16분 음표로 진행되며 이것은 투티의 모티브와 대조를 보이고 있다. 라르게토에서 때로는 크게 때로는 조용한 부점리듬은 리토르넬로를 형성한다. 박자와 박자 사이에서 Contilena는 투티에 끼어들게 되며 독주악기에 의해 울려퍼진다. 마지막의 알레그로는 12/8박자로 되어 지그의 형식을 갖고 있으며 간략한 반음계로 상승하는 모티브는 놀랄 만한 하모니를 보여준다.

 

1. Adagio E spiccato

3. Larghetto

4. Allegro

Vivaldi

L‘estro Armonico

 

Europa Galante was formed by Fabio Biondi to draw the international public’s attention to a new and definitive Italian presence in the interpretation of music from the Baroque and Classical eras on original instruments.

Fabio Biondi gathered around him some of the best Italian musicians with whom he had already worked, and soon Europa Galante met with huge success. Their first record, Vivaldi’s concertos was awarded the ‘Premio Cini’ of Venice and the ‘Choc dé la Musique’, and it was soon followed in the subsequent years by a number of further awards such as five Golden Diapasons, Golden Diapason of the Year in France, RTL Prize, ‘Record of the Year’ nominations in Spain, Canada, Sweden, France and Finland, and the ‘Prix du Disque’ (Locatelli’s Concerti Grossi), ‘ffff’ of Telerama review (Alessandro Scarlatti’s oratorio Humanità e Lucifero).

 

 

Europa Galante has performed in many of the world’s major concert halls and theatres: La Scala Theatre in Milan, the Accademia di Santa Cecilia in Rome, the Suntory Hall of Tokyo, the Concertgebouw of Amsterdam, the Royal Albert Hall in London, the Musikverein in Vienna, the Lincoln Center in New York and the Sydney Opera House. The ensemble has toured in Australia, Japan, Canada, Israel, USA and South America, and often collaborates with the Ente Santa Cecilia in Rome to recover and restore eighteenth century Italian operas.

Europa Galante’s repertoire ranges from the operas of Händel (Poro) and Vivaldi (Bazajet) and the oratorios of Alessandro Scarlatti (Maddalena, Humanità e Lucifero, Caino), through to the great instrumental works of the eighteenth century. The ensemble has a varying structure, and often performs chamber music such as the string sonatas of Italian composers of the seventeenth century including Castello, Legrenzi and Farina.
After years of collaboration with the French record company Opus 111, in 1998 Europa Galante signed an exclusive contract with Virgin Classics.

 

FABIO BIONDI

The Italian violinist and conductor Fabio Biondi is one of the most important and influential figures of the Baroque period-instrument movement.

He studied the violin with both Salvatore Cicerto and Mauro lo Guercio before making his concerto debut with the Italian Radio Symphony Orchestra at the age of twelve. He gave his first recital on a Baroque violin in Vienna’s Musikverein when he was sixteen and went on to work with such distinguished groups as ‘La Capella Royale’, ‘Musica Antiqua Vienna’ and ‘Il Seminario musicale’, before founding his own ensemble, ‘Europa Galante’, in 1989.

With Biondi as soloist and director, Europa Galante’s performances of Italian Baroque music in particular rapidly established them as one of the foremost ensembles in the world. Biondi’s desire to free period performance of stifling convention and musicological dogma has resulted in some of the most spontaneous and impassioned performances of this inexhaustible repertoire in modern times.

Fabio Biondi’s recordings with Europa Galante have been universally acclaimed. ‘Listening to these performances [of L’estro Armonico for Virgin]’, reported Gramophone magazine, ‘I once again felt some of the thrill and excitement that affected me on hearing this music for the very first time, in the mid-1950s.It’s wonderful stuff, rejuvenating and immensely satisfying.’

In 1998 Fabio Biondi signed an exclusive contract with Virgin Classics as soloist and director of Europa Galante.

아름다운 이웃은 참마음 참이웃입니다.